Rosk’n Roll teetti tänä vuonna asiakastutkimuksen, jossa selvitettiin asukkaiden tyytyväisyyttä kunnallisiin jätehuoltopalveluihin. Rosk’n Roll sai asukkailta kiitettävät arviot. Keskiarvoksi Rosk’n Rollin toiminnalle vastaajat antoivat 4,1 asteikolla 1–5.

Rosk’n Rollin tutkimuksessa kysyttiin mm. asukkaiden tyytyväisyydestä jätteiden kuljetukseen ja jätteen vastaanottoon jäteasemilla sekä sekajäte- ja ekopisteillä. Tutkimuksessa selvitettiin myös asukkaiden lajitteluintoa ja tiedotukseen liittyviä tarpeita.

Parhaat arvosanat saivat jäteauton kuljettajan työ (4,6/5), kiinteistön oman jäteastian tyhjennys (tapahtunut sovitusti 4,5/5) jäteasemien asiakaspalvelu (4,4/5) sekä jätelaskun selkeys (4,4/5). Eniten parannettavaa on eko- ja sekajätepisteiden siisteydessä (3,3/5) ja ylläpidossa (3,5/5).

Vakituiset asukkaat antoivat hieman parempia arvosanoja kuin vapaa-ajan asukkaat. Tulokset noudattelevat edellisvuosien tasoa.

Avoimista vastauksista kävi ilmi, että eniten puhututtaa ja mietityttää yhä kaikki muovin lajitteluun, keräykseen ja kierrättämiseen liittyvät kysymykset. 92,5 % vastaajista koki saaneensa riittävästi tietoa jätehuollosta. Tietoa toivottiin jatkossakin yleisesti jätteen käsittelyyn, kierrättämiseen ja lajitteluun liittyvistä asioista.

Palveluja kehitetään jatkuvasti

”Olemme tietysti iloisia siitä, että olemme jälleen saaneet kiitettävät arviot asiakkailtamme. Teemme kuitenkin päivittäin töitä palvelujemme parantamiseksi ja sujuvoittamiseksi”, toimitusjohtaja Jukka Paavilainen kertoo.

”Tällä hetkellä meillä on käynnissä mittava asiakaspalvelun kehittämiseen liittyvä hanke. Haluamme varmistaa tasalaatuisen palvelukokemuksen kaikkialla, missä kohtaamme asiakkaita.”

”Luonnollisesti kehitämme jatkuvasti myös varsinaisia jätehuoltopalveluja asiakkaiden toiveiden perusteella. Esimerkiksi jäteasemien aukioloihin tulee vuodenvaihteessa muutoksia niin, että muutama asema saa lisää toivottuja aukiolotunteja. Jätteenkuljetuksen puolella olemme tuoneet viime aikoina mm. muovinkeräyksen kiinteistöille vastaamaan asiakkaiden toiveisiin laajemmasta muovinkeräyksestä”, mainitsee Paavilainen.

Tutkimukseen vastasi Rosk’n Rollin toimialueen 12 kunnan alueelta 1085 asukasta, joista 192 oli vapaa-ajan asukkaita. Tutkimuksen toteutti Innolink Oy ja se tehtiin sekä kirjekyselynä että nettilomakkeilla kesä-elokuussa 2019.

Rosk’n Roll teettää laajan asiakastyytyväisyystutkimuksen muutaman vuoden välein. Sen lisäksi jäteyhtiö selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluihinsa jatkuvasti omilla nettisivuillaan avoinna olevalla kyselyllä. Asiakaskyselyn voi täyttää osoitteessa
https://www.rosknroll.fi/rosknroll/tutkimus-ja-kehitys/asiakaskysely/