Muutoksia HUS Kuvantamisen sähköiseen ajanvaraukseen

Tiedote julkaistu HUS Kuvantamisen verkkosivuilla 13.4.2021

HUS Diagnostiikkakeskuksen Kuvantamispalvelut siirtyvät käyttämään Apotti potilastietojärjestelmää 24.4.2021. Apotin käyttöönoton myötä potilaiden itse tekemät ajanvaraukset siirtyvät Maisa-potilaspalveluun 26.4. alkaen.

Muutokset koskevat ajanvarauksia, joita potilaat ovat aiemmin voineet itse tehdä HUS Ajanvarauksen (ajanvaraus.hus.fi) palvelun kautta. Ajanvaraus vaatii aina kuvantamispyynnön tai -määräyksen.

Perusröntgentutkimuksiin, kuten luuston ja keuhkojen kuvantamiseen, voi edelleen tulla ilman ajanvarausta.

Muutokset sähköisessä ajanvarauksessa

  • Kuvantamisen ajanvaraus HUS Ajanvarauksen (ajanvaraus.hus.fi) -palvelun kautta loppuu kokonaan 14.4.2021 klo 16.00.
  • 15.–25.4. välisenä aikana potilaat eivät voi tehdä itse sähköisiä ajanvarauksia, perumisia tai siirtämisiä
  • Torstaina 15.4. ja perjantaina 16.4. kiireellisissä ajanvarausten peruutuksissa (esim. seuraavana päivänä olevan ajanvarauksen peruminen) pyydetään ottamaan yhteyttä siihen kuvantamispisteeseen, johon peruttava aika on varattu.
  • 19.–23.4. ajanvarauksissa, siirroissa ja peruutuksissa potilaat voivatt ottaa yhteyttä HUSin keskitettyyn ajanvaraukseen, puh. 09 471 80900.
  • Kuvantamisen ajanvaraus Maisa-potilaspalvelussa avautuu 26.4.2021
  • Maisa-potilaspalvelu löytyy osoitteessa www.maisa.fi

Maisaa voivat käyttää kaikki Uudenmaan alueen kuntien asiakkaat, joille on tehty HUSiin kuvantamispyyntö tai -määräys omalta terveysasemalta.

Rajoituksia puhelinpalvelussa

  • Kuvantamisen keskitetty ajanvaraus on suljettu 15.–16.4.
  • Keskitetyn ajanvarauksen puhelinpalvelun takaisinsoittopalvelu ei ole käytössä 19.-23.4.2021 välisenä aikana.