Henkilöstötilanne kotihoidossa on vaikea

Kotihoito toimii kesälläkin, mutta henkilöstötilanne on vaikea. Tämä luo haasteita ja mahdollisia muutoksia kesäajan toimintaan.

Jatkuvasta rekrytoinnista huolimatta emme ole saaneet riittävästi sijaisia kotihoitoon kesän ajaksi. Työntekijöiden puuttuminen vaikuttaa mahdollisuuksiin ottaa uusia asiakkaita kotihoitoon, sekä asiakkaiden suunniteltujen palvelujen toteutumiseen. Käyntiajoissa voi olla vaihtelua ja käyntejä voidaan joutua myös yhdistämään ja lyhentämään.

Toivomme asiakkaiden läheisten osallistuvan mahdollisuuksiensa mukaan läheisensä auttamiseen arjessa. Mikäli omainen voi auttaa läheistään vierailunsa aikana eikä kotihoidon käyntiä tarvita, siitä kannattaa ilmoittaa kotihoidolle. Tällöin vapautunut aika voidaan käyttää toisen asiakkaan luona.