Liikuntavinkkejä kotiin


Tällä hetkellä liikunta ja oma hyvinvointi saattaa jäädä vähemmälle huomiolle vallitsevan poikkeustilanteen vuoksi.

Kuntoilulla ja päivittäisellä aktiivisuudella ylläpidät henkisen ja fyysisen kunnon lisäksi myös vastustuskykyäsi.

Haluamme kannustaa teitä olemaan aktiivisia ja liikkumaan poikkeusoloista huolimatta.

Kokosimme netistä vinkkejä kotitreeneihin, jos ideat pääsevät loppumaan.

 

 

 

LAPSIPERHEEET

Olohuonesirkus  Neuvokas perhe

Eläinjooga   Neuvokas perhe

Salsamato Mari Särkivuo

Olohuone temppu! Facebook live-tunnit maanantaisin klo 15-15.45 (jäävät myös tallenteiksi myöhempää jumppailua varten). Me-talon ja Tampereen kaupungin liikuntapalveluiden toteuttama Perhetemppu on ilmainen, alle kouluikäisen lapsen ja aikuisen yhteinen mukava liikuntahetki. Vauva ja 5-vuotias voivat olla puuhaamassa samaan aikaan.

Elixian family fun

 

NUORET

Seuraa meitä Instagramissa ja saat lähes päivittäin  vinkkejä aktiivisuuden ylläpitämiseen poikkeusoloissa.

Pornaisten liikuntatoimi instagram

Taukoliikuntaa kotikouluun

Breikki pikavenyttely

Taukojumppa/liikkuva poke

Breikki vauhti ja voima

Koulun jälkeen

Maksuttomia online-treenejä

Liikuntakeskus Elixian maksuton online-training

Liikuntakeskus Fressin maksuttomat ja päivittäin vaihtuvat livetunnit

Lyhyempiä treenejä

Voima kiertoharjoittelu (LETS MOVE IT ja KKI-ohjelma)

Voima patteritreeni (LETS MOVE IT ja KKI-ohjelma)

Rentouttava venyttely (LETS MOVE IT ja KKI-ohjelma)

SYKE (LET MOVE IT ja KKI-ohjelma)

TYÖIKÄISET

Seuraa meitä Instagramissa ja saat lähes päivittäin  vinkkejä aktiivisuuden ylläpitämiseen poikkeusoloissa.

Pornaisten liikuntatoimi instagram

Taukojumppaa työpäiviin

Tilaa maksuton taukojumppa-muistutus tai tee ohjattuja taukojumppavideoita silloin kun sinulle parhaiten sopii: Selkäkanava.fi

Lyhyt Breikkijumppa tuolilla (LETS MOVE IT -ohjelma)

Breikki pikavenyttely (3 min) (LETS MOVE IT ja KKI-ohjelma)

Liikuntakeskus Elixian maksuton online-training

Liikuntakeskus Fressin maksuttomat ja päivittäin vaihtuvat livetunnit

Lyhyempiä treenejä

Voima -treeni (20 min) (LETS MOVE IT ja KKI-ohjelma)

Lihakunto patteritreeni (20 min) (LETS MOVE IT ja KKI-ohjelma)

Rentouttava venyttely (20 min) (LET MOVE IT ja KKI-ohjelma)

SYKE treeni koko kropalle (LET MOVE IT ja KKI-ohjelma)

IKÄIHMISET

Nyt kun suositellaan pysymään sisällä ja välttämään ihmiskontakteja, on tärkeää, että pidät itsesi liikkeessä kotioloissa. Omalla pihalla voi tehdä pihatöitä, siivous ja kotiaskareet toimivat hyvänä liikkeenä, tärkeintä on, ettei jää paikalleen. Kun arjen liikkumavara pienenee voi kotona tehdä ohjattuja jumppia, joita löytyy netistä:

UKK-instituutin 3 eri tasoista jumppaa senioreille

Voima- ja tasapainoharjoitteluun jumppavideoita: 5 eritasoista jumppaohjelmaa (Ikäinstituutti/Voimaa vanhuuteen)

Fressin livetuntien tarjonnassa on myös seniorijumppaa, seniorikehonhuoltoa ja tuolijumppaa. Katso päivittäin vaihtuvat tunnit, ja liity mukaan netin kautta senioritunneille (vaatii vain yhden klikkauksen):

SOVELTAVAA LIIKUNTAA

Kehitysvammaisille treenivideoita (kehitysvammatuki57 Ry)

Selkä- ja niskakivuista kärsiville jumppavideoita ja ohjeita (Selkäliitto)

Luustokuntoutujan kotivoimisteluvideot (Luustoliitto)

Raskausajan jumppaliikkeitä ja videoita (Selkäliitto)

VInkki: Tee itsellesi joka viikko liikuntasuunnitelma. Nyt kun harrastukset ovat tauolla, mieti miten viikon aikana ylläpidät lihaskuntoa, liikkuvuutta ja kestävyyskuntoa. Merkkaa kalenteriin ennakkoon venyttelyt, jumpat ja kävely- tai juoksulenkit ja yritä pitää niistä kiinni. Luo itsellesi uusia rutiineita!

Yhteystiedot


Liikunnanohjaaja
Anu Pesonen
0401745031
Anu.Pesonen@pornainen.fi